TUGCE OREN ROPORTAJI







              KLIPTE ESIMLE BIRLIKTE OYNADIK







1.  Biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? 


-İstanbul doğumluyum,Marmara Hukuk Mezunuyum, evliyim ,4 yaşında bir kızım var. Bildiğiniz üzere söz yazıyorum, beste yapıyorum. Artık şarkı da söylüyorum :) 2 yıl Üsküdar Musiki Cemiyeti'nde eğitim aldım. Bir dönem ud çaldım.Her zaman söz yazıyordum zaten.Müzik hep hayatımın bir yerinde oldu.Ama Türkiye'de ne istediğimizi bilecek yaşlara gelmeden yada meslekleri tanıyamadan meslek seçiyoruz biliyorsunuz. İyi ki hukuk okumuşum asla pişman değilim ama artık biraz sevdiğim şeyin peşinden koşuyorum sanırım.



2.  Yeni şarkınız "Ne Yapayım" hayırlı uğurlu olsun. Gelen tepkilerden memnun musunuz?

-Ne Yapayım? , Ocak sonu çıktı.Henüz çok yeni.Bir çok yerel radyo ve bazı ulusal radyolar yavaş yavaş şarkıyı keşfetmeye ve dinleyici ile paylaşmaya başladılar. Hem radyocu dostlarımızdan hem de dinleyiciden olumlu, yüreklendiren çok güzel mesajlar alıyorum.Yepyeni bir isim olarak kendinizi ve şarkınızı anlatmak, tanıtmak, kendinize bir yer bulmak kolay değil. Ancak önceden söz yazarı ve besteci kimliğimle beni tanıyanların, takip edenlerın ve şarkıyı bir şekilde keşfedenlerin olumlu yorumları beni mutlu ediyor. Klipte eşimle birlikte oynadık. Bu durum insanların çok hoşuna gitti sanırım bununla ilgili de çok güzel şeyler söylüyorlar.Özetle gayet güzel gidiyor her şey.





              ZIYNET SALI ALBUMUNDE 2 SARKIM VAR!





3. "Ne yapayım"ile şarkılarınızı sahibinden duymaya başladık,devamı gelecek mi? Bundan sonra kendi şarkılarınızı sadece kendiniz mi söyleyeceksiniz?


 -Devamı gelir mutlaka ama sadece ben söyleyeceğim kendi şarkılarımı diye bir şey yok tabii ki. Bu işe söz yazarı ve besteci olarak başladım. Kendi kitlesini oluşturmuş, şarkınızı gözünüz kapalı emanet edebildiğiniz isimlerle çalışmak, onların sesinden ,yorumundan dinlemek çok büyük keyif. Ziynet Sali albümü geliyor yakında, orada da 2 şarkım var. Ne kadar çok şarkım insanlarla buluşursa o kadar memnun olurum.Talep edildiği sürece şarkı vermeye devam edeceğim.



4.Mustafa Ceceli'ye verdiginiz "Can Parçam ", Funda Arar'in seslendirdigi "İnci Tanesi" isimli şarkılar çok sevildi, Ceceli ve Arar ile bu birlikteliginiz devam edecek mi?

- Mustafa Ceceli'nin seslendirdiği Can Parçam benim bu işe attığım ilk adımdı. Benim için çok özel ve kıymetli bir şarkıydı. Yine kendisine uygun şarkılar olursa neden olmasın? Şu anda da Ziynet Sali'ye verdiğim şarkılardan birinin düzenlemesini yine Mustafa Ceceli yapıyor. Bir anlamda müzikal işbirliğimiz sürüyor diyebiliriz. Funda Arar'da İnci Tanesi'ni  çok güzel yorumladı.Sanıyorum albüm hazırlıklarına başladı bu günlerde.İnşallah yine albümünde olurum,gurur duyarım ama kısmet tabii bu işler biraz.




                  EFLATUN COK DEGERLI BIR MUZISYEN!



5. Eflatun ile yollariniz nasil kesisti? Ilerde de ortak islere imza atmaya devam edecek misiniz?

-Biz Eflatun'la ikimizin de editörü olan Erdem Uyanık sayesinde bir araya geldik. Kendisi çok değerli bir müzisyen gerçekten. Ne Yapayım'ın düzenlemesini yaptıktan sonra Kelebek isimli şarkıyı da kendisi düzenledi. Benim şarkılarımla onun enerjisi tuttu bence. Bundan sonra tabii ki bizi birlikte birçok şarkıda bir arada görebilirsiniz.

6. Sarki yaza bilmek için illa bir seyden ilham mi almak gerekiyor? Yoksa bu yetenekle mi alakali bir sey? Bu konuda dusunceniz ne:)

-İlham almak diye bir şey var evet ama yani durup dururken gelmiyor o ilham. En azından ben öyle aa ilham geldi yazayım diye yazamıyorum.Yaşadıklarım,duyduklarım, etrafımızda olup bitenler, sevinçler, acılar birikiyor bir şekilde ve yazma ihtiyacı duyuyorum. Yetenek içinde şunu söyleyebilirim. Şarkı yazma yeteneği olarak değil de normalin biraz üzerinde bir empati yeteneği olmalı belki. Her şarkıda başka bir kimlikten konuşuyorsunuz. O nedenle o şarkıdaki kadın yada adamla empati kurabiliyor olmak önemli diye düşünüyorum.


7. Sarki yazan,besteleyen bir cok genc var. Sarkilarini sanatcilara ulastirma sıkıntısı yasayan kisilere hangi yolu oneriyorsunuz? Bu yolu geçmis biri olarak ne gibi tavsiyeleriniz var? 

-Bu bana hep soruluyor.Nasıl yaptınız nasıl ulaştınız şeklinde sorular geliyor. Doğru kanalları bulmak çok önemli.Menajerler,tanıdıklar vasıtası ile ulaştırmaya çalışacaklar.Ben de öyle yaptım. İyi birşey gönderdiklerine emin olmalılar.Bir de şu var, demoyu dinleyen kişi 4 dakika ayırmıyor size ayıramaz da. Şarkı başlar başlamaz onu yakalamanız lazım. Bu nedenle ya yorum özel olmalı yada demo çok iyi olmalı. Sadece söz yazan arkadaşlar var. Sadece söz göndermesinler, çoğu sanatçı şarkıyı duymak istiyor. Bir besteci ile çalışabilirler varsa etraflarında. Bana da söz olsun, şarkı olsun gönderiyorlar.Bunu da yapmasınlar lütfen yada en azından noterde onaylatıp,eseri koruma altına alsınlar ve gönderirken de bunu belirtsinler.


8. Yakinda hangi isimlerden duyacagiz Tuğce Ören sarkilarini?

-Çok kısa süre sonra Beste Yoltay, Kelebek isimli şarkısıyla sesini duyuracak. Söz-Müzik bana ait.Düzenlemeyi yine sevgili Eflatun yaptı. DMC etiketiyle çıkıyor,şu an klip hazırlığında. Sanıyorum Ziynet Sali albümü Nisan'da sizlerle buluşacak. Bunun dışında görüştüğüm isimler  var ama kesinleşmediği için  bir şey diyemiyorum şu an için. Yaz aylarında hareketli bir şarkıyla ben 2. single çalışmamı yapabilirim.Şimdilik durum böyle.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZEYNEP DIZDAR ROPORTAJI I POP MANSET

Melis Kar / Pop Manşet röportajı