ZEYNEP DIZDAR ROPORTAJI I POP MANSET








       ŞARKIYI DAMARLARIMDA HİSSETMEM LAZIM!





Pop Manşet : Öncelikle yeni şarkınız "Bi Gülüşü" hayırlı,uğurlu olsun. Gelen tepkilerden memnun musunuz?

Zeynep Dizdar: Bir Gülüşü'ne gelen tepkilerden memnunum. Özellikle benim yeni bir pop şarkı yapmamı bekleyen hayranlarım çok memnunlar. Bu yüzden de iyi bir çıkış yaptığımı düşünüyorum. Güzel bir şarkı verdiğimi düşünüyorum. Gelen yorumlar çok güzel, tam bir Zeynep Dizdar şarkısı deniliyor. Onun için de ben de çok mutluyum.


Pop Manşet : Şarkının hikayesini,dinleyiciyle buluşma sürecini anlatabilir misiniz?

Zeynep Dizdar: Bu şarkıyla çıkmış olmamda en büyük sebep de klasik bir Zeynep Dizdar şarkısı olması. Yapımcımız Polat Yağcı'nın bu şarkıyı çok beğenmesi,bu şarkıyla çıkalım demesi.
Şarkının bestesi Aras Demir ve Faruk K.'ya, aranjesi ise Atınç Tombak'a ait. Klip yönetmenliğini Kemal Başbuğ üstlendi.

Pop Manşet : 1998 yılında ilk albümünüzle müzikseverlerden tam not aldınız,daha sonra da çıkardığınız albümlerde unutulmaz hitlere imza attınız. Nedir bu işin sırrı? 

Zeynep Dizdar:  1998 yılında  "Vazgeç Gönül" şarkısı ile dinleyiciyle buluştum . 6-7 yıl sonra ise diğer hit parçalarım çıktı. Yani aslında bir sürü hit şarkı vermişim piyasaya. Bu çok gurur verici bir şey. Bunun sırrı da iyi şarkı seçmek,bir şarkıyı duyabilmek. Ve tabiki çalıştığım müzisyenler çok güçlü olduğu için onların da desteği var. Ozan Çolakoğlu'nun, Ümit Sayın'ın ve Emre Kaya'nın çok önemi var.


Pop Manşet : Bir şarkıyı dinleyiciyle buluşturmadan önce en çok neye dikkat ediyorsunuz? Sizin için şarkıda en önemli şey nedir? Şarkı seçimlerinizi neye göre yapıyorsunuz?

Zeynep Dizdar:  Kendim de beste yapıyorum "Zehir Gibi" şarkısı bana ait, Reyhan Karaca, Zeynep Mansur, Suat Aydogan gibi isimlere de verdiğim şarkılar var. Şarkı seçimlerinde en çok dikkat ettiğim şey benim sesime uyması, nakaratın öne çıkması. Nakarat çok önemli,bir şarkının en önemli yeri nakarattır,sözlerdir. Ben her sözü okuyamam, bazı laflar ağzıma uymadığı zaman o şarkıyı okumuyorum. Şarkıyı yüreyimde hissetmem lazım.




                   GENİŞ BİR YELPAZEM VAR!





Pop Manşet : 90'lı yıllarda mesleğe adım atan biri olarak günümüzde yapılan Şarkılarla o dönen yapılan Şarkılar arasinda ne gibi farklar görüyorsunuz? Hangisi size daha yakın?


Zeynep Dizdar: 90'lı yıllarda yapılan şarkılar çok özel,unutulmaz. Telaşsız,ve ticari amaç gütmeyen şarkılar. Bu yüzden de daha hislere dayalı şarkılar yapıldı o dönem.
Bugünün şarkılarını da seviyorum ama, bir an önce yapalım diye çıkarılan işler daha gelip geçici oluyor.
Genel olarak gündemi yakalamaya çalışıyorum. Eski şarkılar güzeldi deyip orda da kalmıyorum. Yeni şarkıları da seviyorum. Pop sanatçısı olduğum için daha çok pop seviyorum ama tabiki slow şarkı da okuyabiliyorum, Türk Sanat Müziği de okuyabiliyorum. Geniş bir yelpazem var.
Ses aralığım diğer tarzları da okumama müsait. Ama önceliğim her zaman pop şarkı okumaktır.



  EMRE KAYA BIR YIL KADAR BENIMLE YAŞADI!





Pop Manşet : "Sana Güvenmiyorum" ve "Maske" şarkıları Emre Kaya imzası taşıyordu,ve enerjiniz çok tutmuştu. Nasıl başladı bu müzikal yolculuk ve beraber yeni işlere imza atacak mısınız?

Zeynep Dizdar: Emre Kaya ile maceramız Emre Kaya'nın Ankara'dan İstanbul'a gelmesi ile başlıyor. Benim o dönem menajerliğimi yapan kişi bizi tanıştırıyor.
Emre Kaya ile kafamız uyuyor, ruhen uyuyoruz, şarkılar konuşuluyor.
Cünkü o çok iyi bir besteci. Tonlarca şarkı dinletti bana bir anda.
Görüştüğümüz süre içinde 5-6 ay ben evimde misafir ettim. Bir yıl kadar benimle birlikte yaşadı Emre Kaya. Her gün şarkı yapıyordu. Gerçekten çok başarılı,çok iyi şarkıları var. Bundan sonrası için de Emre'den şarkı alabilirim. Ozellikle Murat Uyar ile bir şarkı yapmak istiyoruz. Emre'nin kapısını tekrar çalabiliriz tabiiki.

Pop Manşet : Müzikte gerçekleştirmek istediğiniz hayaliniz var mı? 

Zeynep Dizdar: Müzikteki hayal,istek hiç bir zaman bitmez. Her zaman daha iyi şarkì yapma isteği oluyor. Bunun sonu yok. Ben her şeyi yaptım bitirdim diye bir şey yok.
Ben artık profosyonelim.  İşin ustası oldum. Bunu hem çevremizdeki müzikseverler, hem de kendi ustalarımız söylüyor. Bu çok normal, 20 yıl oldu sahnedeyim.
Tabiki çok büyük konserler vermek istiyorum. Yurtdışı konserleri de keşke daha çok olsa. Keşke şuankinden daha büyük kitlelere hitab edebilsem.



                 EDIS ILE DUET YAPMAK ISTERIM!




Pop Manşet : Düet yapmak istediğiniz birisi var mı?

Zeynep Dizdar: Ses rengi bana uygun biri olursa her kes olabilir. Hiç kişi olarak ayırmıyorum. Ama Edis ile düet yapmak çok isterdim. Edis'i çok başarılı buluyorum.


Pop Manşet : Ve son olarak yeni projelerinizden bahseder misiniz? Yeni bir albüm ne zaman dinleyeceğiniz?  daha seri üreten Zeynep Dizdar görmek istiyoruz:)


Zeynep Dizdar:  Polat Yağcı her an yeni bir proje önüme getirebilir. Yeni bir şarkı yapalım diyebilir,best of yapalım diyebilir. Her an her şey olabilir. Bitmiş olan bir şarkımız daha var "Ön Sezi". 2 ay sonra onu kliplendireceğiz. Burdan onun müjdesini de veriyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TUGCE OREN ROPORTAJI

Melis Kar / Pop Manşet röportajı